Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák az Opera Life Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által, a 2600 Vác, Szent László út 34., üzemeltetett Black Door Fitness (továbbiakban: Fitneszterem), használatának általános feltételeit, az alábbiak szerint.
Az ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató személyzetére, szerződött partnereire (a továbbiakban: Edző), illetve a szolgáltatást igénybe vevő személyekre, illetve minden olyan természetes és jogi személyre, aki bármely formában igénybe veszi a Szolgáltató szolgáltatásait (továbbiakban: Vendég).
Szolgáltató adatai:
Név: Opera Life Kft.
Képviselő: Gruber Zsuzsanna ügyvezető
Székhely. levelezési cím: 7951 Szabadszentkirály, Petőfi Sándor utca 80.
Adószám: 32608614-2-02
Honlap címe: www.blackdoorfitness.hu
Telefon: +36 30 507 7059
E-mail: iroda@blackdoorfitness.hu
- Felek, hatály, fogalmak
A jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) foglaltak a Szolgáltatóval kötött szerződéssel, valamint a mindenkor hatályos árlistában foglaltakkal kiegészülten irányadóak a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra.
A Szolgáltató, a Vendégek, illetve az Edzők között a jelen ÁSZF alapján és az ÁSZF szerinti tartalommal jön létre szerződés.
A Vendéggel a szerződés akkor jön létre, ha regisztrálta a Fitneszterembe való belépést és a szolgáltatás igénybevételét lehetővé tevő Honlapon keresztül elérhető GymBase felületen/applikációba és elektronikus úton kifizeti a szolgáltatás árát. A regisztrációval a Vendég elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Vendég, illetve az Edző vonatkozásában kizáró feltételt állapítson meg.
A Szolgáltató a szolgáltatással összefüggő személyes adatok adatkezelési tevékenységeire vonatkozó tájékoztatója, illetve a jelen ÁSZF elérhető a Szolgáltató honlapján és a Fitneszterem öltözőjében, illetve a bejáratnál.
A jelen ÁSZF-ben foglaltak megfelelően irányadók mind az egyszeri belépésre jogosító jegyet vásárló, mind a bérlettel rendelkező, mind a vállalati Vendégekre is.
A Fitneszterem berendezései, más felszerelési tárgyai és szolgáltatásai kizárólag saját felelősségre és a saját egészségi állapotra figyelemmel, a rendeltetésüknek megfelelő célra, a többi Vendég zavarása nélkül vehetőek igénybe. A Vendég részére átadott vagy rendelkezésre bocsátott valamennyi dolog feletti tulajdonjog a Szolgáltatót illeti meg.
Amennyiben a Fitneszterem vagy bármely részlegének karbantartása miatt, a szolgáltatások részben vagy egészben nem vehetők igénybe, úgy a kieső időre, illetőleg az igénybe nem vehető szolgáltatások tekintetében a Szolgáltató nem kötelezhető a teljesített díj sem részben, sem egészben történő visszatérítésére.
A Szolgáltató mindent megtesz azért, hogy a tervezett karbantartások idejéről megfelelő időben előre, a váratlan üzemzavarokról pedig legkésőbb a belepés, illetőleg jegyvásárlás alkalmával tájékoztassa az érdekelteket.
A napijegyek, bérletek érvényességét a Vendég nem változtathatja meg, arra hivatkozással, hogy a szolgáltatást bármely okból nem tudta/tudja igénybe venni. Ha a Vendég, a meghatározott napra szóló jegyet az adott napon, a bérletet a bérlet beválthatóságának napjáig nem használja fel, elveszti a jogosultságát a szolgáltatás igénybe vételére. A megvásárolt, de a Vendég hibájából igénybe nem vett szolgáltatások pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
- Az igénybe vehető szolgáltatások
A Fitneszterem testedzési szolgáltatásokat (a továbbiakban: Szolgáltatás) nyújt Vendégei számára.
A Fitneszteremben súlyzós géppark, valamint kardió park áll a Vendégek rendelkezésére. A Fitneszteremben található zuhanyzók és öltözők díjmentesen használhatók.
Az öltözőkben található szekrények díjmentesen használhatók, és az applikációban található QR kóddal működnek.
- Az igénybe vehető szolgáltatások árai
A megjelenített vételár az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttó) van feltüntetve. A Szolgáltatás ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
Az aktuális árak a Fitneszteremben vannak kifüggesztve, valamint a Szolgáltató honlapján olvashatók. Az árakat a Szolgáltató előzetes értesítés nélkül bármikor módosíthatja, ami nem érinti a már megváltott bérletek árát, a megváltott bérletek érvényességének tartama alatt. Az árak az ÁFÁ-t tartalmazzák.
- Jegy és bérlet
A Szolgáltatások napijegy vagy bérlet megvásárlásával vehetők igénybe. A jegy és bérlet online is megvehető a Gymbase regisztrációt követően.
A jegy és bérlet vásárlási lehetőségekről és aktuális feltételeikről a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben és ennek módosításai során tájékoztatja a Vendégeket és üzleti partnereket.
Napijegy – a vásárlás napján egyszeri belépésre jogosít a nyitva tartás időben, a belépéstől számított 24 órán keresztül.
A Szolgáltató a Vendégek részére Bérletet is értékesít. A bérletek érvényességének kezdő napja a vásárlás napja. A bérlet érvényességi ideje alatt a regisztrált személy (a bérlet tulajdonosa) a bérleten és/vagy a honlapon, Árlistában meghatározott módon, ideig jogosult belépésre, illetve a jegy/bérlet felhasználásra.
A Szolgáltató cégekkel kötött megállapodás alapján vállalati bérleteket is kiad. Ennek feltételeit, érvényességi idejét, a jogosultak körét a cégekkel kötött külön szerződések tartalmazzák.
A szerződések eltérő kikötése hiányában a jelen ÁSZF és a Házirend előírásai a vállalati bérletekre és azok igénybevevőire is kiterjednek.
A jegy és a bérlet a Vendég személyéhez kötött, a jegy vagy a bérlet megvásárlásával kizárólag a Vendég veheti igénybe a Fitneszterem szolgáltatásait. Sem a jegy, sem a bérlet nem adható el, nem ruházható át, kereskedelmi forgalomba nem hozható. illetve nem kölcsönözhető harmadik fél részére, kivéve a vállalati bérletre vonatkozó egyedi szerződéses feltételek esetében.
- A jegy-, illetve bérletvásárlás és a fizetés módja
Jegy és bérlet bankkártyás fizetéssel, illetve a Fitneszteremben vagy a Szolgáltató honlapján történő regisztrációt követően, okostelefonon, illetve az interneten elérhető applikáción keresztül váltható, kizárólag bankkártyával, illetve elektronikus úton történő fizetéssel. A fizetés minden esetben egyösszegben történik. A Szolgáltató jogosult számla kiállítására.
A „Vásárlás” gomb megnyomásával a Vendég elküldi megrendelését a Szolgáltató részére. A Vendég a jegy és bérlet vásárlás esetén az app/honlap a fizetést követően egy egyedi QR belépési kódot generál, amit a Vendég email címére, elektronikus úton küld meg, és amivel az automata kapukon keresztül lehet a Fitneszterembe belépni és távozni.
A Szolgáltatót a Vendég által tévesen, illetve pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető problémákért, hibákért semminemű felelősség nem terheli.
A Vendég a „Vásárlás” gombra kattintva tudja megrendelését véglegesen elküldeni a Szolgáltató részére, ami a Vendég részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
- Rendelés visszaigazolásának folyamata a Honlapon
Miután elküldte megrendelését a Honlapon keresztül Vendég egy e-mailt fog kapni, amely egyszerre tartalmazza az automatikus visszaigazolást, melyben arról tájékoztatjuk, hogy rendelése megérkezett a rendszerbe, továbbá tartalmazza a vásárlás azonosítóját, a vásárlás dátumát, a megrendelt Szolgáltatás felsorolását, mennyiségét, árát, szállítási költséget, ha van és a fizetendő végösszeget (ajánlat elfogadó email). Illetve jegy/bérlet vásárlás esetén a belépéshez szükséges QR kódot.
Amennyiben azt tapasztalja, hogy a visszaigazolás tévesen tartalmazza az Ön adatait, úgy ezt a tényt köteles Szolgáltatóval e-mail útján haladéktalanul közölni, ezzel együtt a helyes adatait megadni.
Amennyiben a visszaigazoló és egyben a szerződést létrehozó e-mail 24 órán belül nem érkezik meg e-mail fiókjába, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, ugyanis elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
- Szerződés létrejötte, ajánlati kötöttség
Az ajánlat elfogadó e-mail a Szolgáltató részéről a Vendég által tett ajánlat (megrendelés) elfogadásának minősül, mellyel létrejön a szerződés Vendég és Szolgáltató között abban az időpontban, amikor a Szolgáltató szerződéses nyilatkozatát tartalmazó e-mailje (ajánlat elfogadó email) a Vendég elektronikus levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
A Vendég és Szolgáltató között online módon megkötött Szolgáltatás adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésnek minősül.
Vendég mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződéses kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól a megrendelésének beérkezését visszaigazoló e-mailt.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve Vendéghez megérkezettnek, amikor az a címzett részére hozzáférhetővé válik.
Amennyiben a visszaigazolása azért nem érkezik meg időben, mert Vendég hibás e-mail címet adott meg a megrendelés folyamat során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt Vendég nem tud üzenetet fogadni, Szolgáltató kizárja a felelősségét a Vendég megrendelésének meghiúsulásáért és a szerződés létrejöttének elmaradásáért.
Ha Vendég rendelését már elküldte Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szolgáltató felé, a nem kívánt vagy téves adattartalmú rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Szolgáltató elektronikus számlát állít ki a Vendég vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el a Vendégnek.
Vendég Vendég
- A Szolgáltatás igénybevételének módja, igénybe vehető időpontok
A Fitneszterem 24 órás nyitva tartással működik. A 24 órát meghaladó üzemszünet esetén a váltott jegy, illetve bérlet érvényességi időtartama arányosan meghosszabbodik.
A Szolgáltatónak joga van egyedi döntés alapján, a rendkívüli okok (pl. orvosi igazolással igazolt sérülés, eltiltás esetén) miatt igénybe nem vett jegy, illetve bérlet felhasználását más időpontban engedélyezni.
Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt Szolgáltatást nem tudja nyújtani, köteles erről a Vendéget azonnal, de legkésőbb két munkanapon belül a Vendég által megadott adatok alapján elektronikusan tájékoztatni.
- A Vendég jogai és kötelezettségei
A Vendég köteles az érvényes ÁSZF-et és a Házirendet, illetve a Szolgáltató képviselőjének utasításait betartani.
A Vendég köteles a regisztrációt követően, a Szolgáltatások ellenértékét kiegyenlíteni. A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a 16 év alatti gyermek csak a szülő / törvényes képviselő előzetes jóváhagyásával, és felnőtt felügyelete mellett vehesse igénybe a Fitneszterem szolgáltatásait. A szülő / törvényes képviselő jóváhagyása írásos, két tanús formához kötött. A kiskorú Fitneszteremben tanúsított magatartásáért, az általa okozott kár megtérítéséért a szülő, illetve a felügyeletet gyakorló Vendég egyetemlegesen felel. 14 éven aluliak a Fitneszteremben nem tartózkodhatnak.
A Vendég a jegyet, illetve bérletet semmilyen formában nem adhatja át másnak, és a Vendég tudomásul veszi, hogy a jegy vagy a bérlet kizárólag őt jogosítja fel a belépésre azzal, hogy 18.életévet be nem töltött Vendég kizárólag szülői felügyelettel tartózkodhat az edzőteremben.
A Vendég az általa a Fitneszterem teljes területén szándékosan vagy gondatlanul okozott kárt köteles megtéríteni. A helyiségekben vagy annak berendezési tárgyaiban okozott kárt a Vendégnek meg kell térítenie, az aktuális árat a Szolgáltató közli a Vendéggel.
- A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
A Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatások szakszerű és megfelelő színvonalon történő teljesítésének személyi és tárgyi feltételeit a Fitneszteremben.
A Fitneszterem nyitvatartási ideje minden nap 00.00-24.00. A Fitneszterem mindenkori nyitvatartási ideje a bejárati ajtón, illetve a honlapon kerül kiírásra. A Szolgáltató jogosult módosítani a nyitvatartási rendjét, és a saját honlapján (www.blackdoorfitness.hu) közzéteszi, valamint a Fitneszteremben kifüggeszti, és ezzel a Vendéget tájékoztatja. A Szolgáltató egyoldalú határozattal lerövidítheti a nyitva tartási időt, a Vendég köteles ezen megváltozott nyitvatartási rendet megtartani. Ezzel kapcsolatosan semminemű kifogást vagy követelést nem érvényesíthet.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Fitneszterem egy részének használatát korlátozza, ezen korlátozás azonban nem jogosítja fel a Szolgáltatást igénybe vevőt a kifizetett díj visszakövetelésére.
A Szolgáltató jogosult annak ellenőrzésére, hogy a bérletet használó személy megegyezik-e
azzal a személlyel, akit a Szolgáltató Vendégként nyilván tart. A Vendég a létesítményeket saját felelősségére veszi igénybe. A Fitneszterem és szolgáltatásai során közben keletkezett balesetért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. A Szolgáltató ÁSZF-je, illetve a Házirend bármely előírásának megsértése, az utasítások, illetőleg az egyes szolgáltatásokhoz előírt követelmények teljesítésének megtagadása a Fitneszteremből való kizárást és ezzel egyidejűleg a szerződés megszűnését vonhatja magával. Amennyiben a Vendég az Általános Szerződési Feltételeket, illetve a Fitneszterem házirendjét nem tartja be, ott esetleg anyagi vagy egyéb kárt okoz, azért teljes mértékben a Vendéget terheli az anyagi felelősség, valamint tőle a Szolgáltatás további igénybevételének lehetőség megtagadható. A szabályok megsértőjével, illetőleg a károkozóval fennálló szerződést a Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani, és indokolt esetben a Szolgáltató jogosult hatóság bevonásával is eljárni.
Azonnali hatályú felmondás esetén a Vendég által korábban megfizetett, de igénybe nem vett Szolgáltatások ellenértékét a Szolgáltató a Vendég részére visszafizeti.
Amennyiben a Vendég nem teljesítette a Szolgáltatóval szemben bármely jogcímen fennálló fizetési kötelezettségét, úgy ennek teljesítéséig a Szolgáltató jogosult visszatartani Szolgáltatásait és a Vendég számára a Fitneszterem területére történő belépést megtiltani. A Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal a területére bevitt tárgyak eltulajdonításáért, megrongálásáért, megsemmisüléséért, így az öltözőszekrényben elhelyezett értékekért – az informatikai, elektronikai eszközökért sem. A Szolgáltató értékeik megőrzésére értékmegőrzőt biztosít a Vendégek részére. Szolgáltató felelősséget vállal azokért a károkért, melyeket alkalmazottai a Vendégnek okoznak – kivéve azokat, melyek a Szolgáltató alkalmazottain és a Vendégkörén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be vagy melyek bekövetkeztében a Vendég is közrehatott.
A vis major nem minősül szerződésszegésnek, amennyiben vis major vagy annak következményeinek fennállása alatt a Szolgáltató kötelezettségeinek teljesítését felfüggeszti. Vis majornak tekinthető a Szolgáltató ellenőrzési körén kívüli esemény, többek között a terror- illetve harcászati cselekmény, járvány, természeti katasztrófa, a rendezvény résztvevőinek biztonságát veszélyeztető időjárási körülmény. Vis major esetén a Szolgáltató köteles értesíteni a Vendégeket, továbbá meg kell, hogy tegyen minden ésszerű lépést a vis major esemény hatásának csökkentésére. A Szolgáltató köteles a Vendég panaszát kivizsgálni, részére választ küldeni.
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtására szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a Szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott edzőeszközöket, használati tárgyakat, berendezéseket, illetve a Fitneszterem helyiségeit,
- a Vendég a Fitneszterem biztonságát veszélyezteti, a Szolgáltató képviselőivel, alkalmazottaival fenyegetően viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
- a Vendég fertőző betegségben szenved,
- a Szolgáltató tilalma ellenére kereskedelmi vagy marketing tevékenységet folytat a Fitneszterem területén, megszegi az ÁSZF, illetve a Házirend bármely előírását.
A Vendégek által a Fitneszteremben hagyott értéktárgyakat a Szolgáltató 14 napon keresztül tárolja és amennyiben ez idő alatt a tulajdonos nem jelentkezik, az értéktárgyat a Szolgáltató megsemmisítheti.
- FELMONDÁSI JOG ÉS A FELMONDÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK SZABÁLYAI
Az e pontban felsorolt jogok a fogyasztónak minősülő Vendégeket illetik meg (továbbiakban: „Fogyasztó”. Ennek megfelelően cégek, intézmények stb. (jogi személyek) nem gyakorolhatják az alábbiak szerinti elállási jogot.
A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a Fogyasztó jogosult a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül felmondási jogát gyakorolni.
A Fogyasztót nem illeti meg a felmondási vagy elállási jog az alábbi esetekben:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
Ha a Fogyasztó mégis élni kíván felmondási jogával, felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségeken a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt vagy a jelen ÁSZF végén található felmondási nyilatkozat-mintát is.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. napon) elküldi a Szolgáltató részére. Amennyiben a Fogyasztó postai úton küldi meg elállási nyilatkozatát, akkor a postára adás dátumát, amennyiben e-mailen keresztül, akkor az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató részére a határidő számítása szempontjából. Javasoljuk, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma, különös tekintettel az alábbiakra (bizonyítási teher).
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató köteles e-mailben észszerű határidőn belül visszaigazolni a Fogyasztó felmondási nyilatkozatának megérkezését, különösen akkor, ha a Fogyasztó a Honlapon biztosított módon küldte be elállási nyilatkozatát (például webűrlapon).
Ha a Fogyasztó felmondja a szerződést, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó felmondási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített fentiek alapján meghatározott ellenszolgáltatást.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, például az elállási nyilatkozatán megadja a bankszámlaszámát és a kedvezményezett nevét. Az ilyen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
- JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
- Panaszügyintézés
A Vendég a panaszát szóban és írásban is megteheti.
A Vendég a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait elsősorban közvetlenül az első oldalon meghatározott elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.
Szóbeli panasz
A Szolgáltató a telefonon keresztül közölt panaszt köteles azonnal megvizsgálni és amennyiben arra lehetősége van, szükség szerint orvosolni. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Önnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg – legkésőbb 30 napon belül – megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
A Szolgáltató panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát a panasz felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Egyebekben a szóbeli panaszt feldolgozásakor a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Írásbeli panasz
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közléséről.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja Vendéget. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles Vendéget írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vendég lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
- Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Vendég között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vendég, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vendég számára:
- Békéltető testületi eljárás
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
- Vitarendezési eljárás az EU online vitarendezési platformján keresztül
- Bírósági eljárás kezdeményezése
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Ha Ön fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A Vendég egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.
- Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Amennyiben Szolgáltató a Vendég panaszát elutasítja, úgy Vendég jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Vendég által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ez azt jelenti, hogy a Békéltető Testület felhívására a Szolgáltató határidőn belül köteles válasziratát megküldeni a békéltető testület részére.
A Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a Szolgáltató alávetési nyilatkozatot ugyan nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot!
Ez azt jelenti, hogy ha a Szolgáltató a Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatát a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, a fogyasztó kérheti a bíróságtól a békéltető testület határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását.
A kötelezést tartalmazó határozat esetén az eljárás költségei teljes mértékben a vállalkozást terhelik, míg a fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek saját költségeiket viselik, azaz a fogyasztónak semmilyen körülmények között nem kell megtérítenie a Szolgáltató költségeit.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest Elérhetőség: |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye Elérhetőség: |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye Elérhetőség: |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye Elérhetőség: |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye Elérhetőség: |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye Elérhetőség: |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye Elérhetőség: |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye Elérhetőség: |
- Bírósági eljárás kezdeményezése
Amennyiben a Vendég nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. A pert keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevélhez csatolni kell minden olyan okiratot, annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Vendég.
- EGYÉB RENDELKEZÉSEK
- Felelősség
Ön a Honlapot kizárólag a saját kockázatára felhasználhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő károkért a szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
Az Ön által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
A Szolgáltató oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más vállalkozások oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Amennyiben Ön a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
- Szerzői jog
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlap, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát, fotót és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vendégnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltöltésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön írásbeli engedélyt adott.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
- Vendég által közölt adatok, információk
A Vendég teljes mértékben felel az általa a Szolgáltatónak az oldal igénybevételével eljuttatott információkért, így tartalmilag azok valódiságát tekintve és az esetleges kapcsolódó szerzői jogok tekintetében is. A Vendég hozzájárul az általa megadott adatok és információk tárolásához, statisztikai elemzésekhez és egyéb – a személyes adatok védelmét nem sértő – üzleti célokra történő felhasználásához bármilyen formában és bármilyen aktuális vagy jövőbeli eszközzel, beleértve az összes Tartalmat, audio és video tartalmat is, melyet Ön küld el akár harmadik feleken keresztül is.
- AZ ÁSZF EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA, KIZÁRÁSOK
A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vendég Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vendéggel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell csak alkalmazni. Az ÁSZF módosítás nem visszamenőleges hatályú.
Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és Ön között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.
ÁSZF hatálya: 2025.02.21.